lördag 31 mars 2007

Tidsbrist

Jag har tänkt läsa vidare på universitetet från och med nästa termin. Just nu håller jag på med att läsa in några ämnen på komvux och det tar upp rätt mycket av min tid. Jag läser tre ämnen på distans och det ska ta fem veckor. Nu är jag på andra veckan och det går faktiskt väldigt bra, fast jag sitter och pluggar rätt mycket. Det är faktiskt roligt, trots att det är litteraturhistoria och liknande hemskheter. På universitetet tänkte jag lära mig programmera men jag är även intresserad av ekonomi, så jag har tänkt att söka till enstaka kurser till att börja med. Jag har inte direkt tid att gå ett program eftersom jag tänkt jobba kvar samtidigt som jag pluggar. Det lär ta längre tid att få en examen men jag slipper studielån och kan dessutom spara en massa under tiden.

Inga kommentarer: