lördag 3 mars 2007

Spara HELA lönen!

Jag får normalt ut lite drygt 15 tusen kronor efter skatt och jag skulle vilja spara precis allt av det varje månad. För att kunna ha råd att betala räkningar och äta så skulle jag behöva tjäna in extrapengar för det. Jag har lite websidor nu som drar in lite småpengar men det handlar tyvärr bara om ca 500 kronor i månaden hittills. Det vore bra om jag kom upp i minst 3500 i alla fall (om vi antar att vi betalar hälften av utgifterna var), och då är frågan hur jag ska lyckas med det.
Rent teoretiskt så skulle man kunna ha 150 små enkla websidor som var och en drar in 10 cent om dagen, det blir $15 dollar eller lite drygt 3000 per månad. Men det är inte helt självklart att en enkel sida drar in ens 10 cent på en dag, det krävs jobb för det också. Fördelen är att de drar in pengar långt efter man slutat jobba med dom men det känns ändå som alldeles för mycket jobb för alldeles för lite pengar.

Enkel webshop är väl fortfarande en grej som känns ganska trolig att jag börjar med. Jag har produkter på gång och har beställt lite prover och allt. Nu fattas bara en websida med vettig design och sen förstås kunderna. Jag har provsålt lite på Tradera men intresset är rätt svalt och priserna låga. Men så verkar det vara med 99% av allt som säljs där så jag bryr mig inte så mycket om det för tillfället.

Inga kommentarer: