fredag 9 mars 2007

Poker som inkomstkälla

För ett lite drygt år sen, när jag fortfarande var fattig student, så bestämde jag mig för att börja spela poker för att försöka få ihop lite extrapengar. Jag bestämde mig för att börja på rätt sätt så jag köpte en bok och började läsa och lärde mig ganska mycket teori genom det. Jag gjorde fusklappar över hur jag skulle spela i vissa situationer och tänkte hålla mig strikt till dessa regler jag satt upp. När jag väl började spela så gick det faktiskt ganska bra. Jag spelade på pokersiter där jag fick bonus på mina insättningar och det var det som gjorde vinsten för mig, själva spelet med bonusen borträknad gick bara lite plus.

På tre månader spelade jag ihop knappt 5000 kronor totalt men sen fick jag dåligt med tid och hade inte möjlighet att spela alls under ett par månaders tid. När jag väl hade tid igen så hade jag tappat intresset och hade ingen lust att dra igång igen och sen dess har jag inte spelat. Nu tycker jag fortfarande inte det känns speciellt lockande även om jag vet att det finns pengar att tjäna. Det är helt enkelt alldeles för tidskrävande och jag känner mig redan ganska stressad över att tiden inte räcker till.

Det kan dock vara en ganska bra inkomstkälla faktiskt, för den som är intresserad. Men börja på rätt sätt och lär dig spelet i teorin innan du börjar spela. Läs nån bok eller två innan du ens spelat en enda hand, även om du inte förstår allting som står. Börja sen spela lite lätt med låga insatser. Efter ett tag kan det vara bra att läsa om böckerna igen eftersom man då förhoppningsvis fattar vad dom egentligen menade.

Om du håller stenhårt på reglerna du lärt dig av böckerna bör du vinna i längden, men tänk på att det delvis är ett turspel och att det även kan gå neråt i långa perioder.

Inga kommentarer: