tisdag 13 mars 2007

Lat idéspruta

Jag har som jag skrivit förut en massa idéer och projekt på gång, men egentligen är jag jäkligt lat. Jag har knappt inte gjort nånting vettigt om jag tänker efter. Bara en massa drömmar och fantasier, men det är få grejer jag verkligen tagit tag i för att inte tala om hur lite jag slutfört.

Det här måste det bli ändring på givetvis. Fast jag tror jag har kommit en bit på väg, för förut hade jag bara idéer i stil med att bygga min egen båt eller bestiga nåt högt berg eller så. Idéer som var kul att fantisera om men som nog aldrig kommer att bli av (även om det inte är omöjligt på något vis). Nu har jag börjat få lite mer konkreta affärsidéer och jag har även en helt annan känsla. Det känns som om jag är på gång och jag har en viss känsla av ”nu jävlar!” samtidigt som jag känner mig lite pirrig och förväntansfull. Tiden går dock väldigt fort och jag känner mig ofta lite stressad för att det ska bli ”för sent”. Vad nu det betyder.

Samtidigt har jag kvar mina gamla drömmar, och vem vet, när jag blivit gammal och rik kommer jag nog ta tag i det där båtbygget. Men det är väl mest en sån sak jag tänker på när jag har gått och lagt mig för att jag ska kunna somna in med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer: