fredag 2 mars 2007

Månadsrapport

Jag har räknat ihop hur mycket vi tjänade respektive spenderade under februari. Jag brukar inte räkna så noga eftersom vi ändå sparar så mycket som möjligt, men det kan kanske vara kul och se vad vi har för slags utgifter.

Mat: 1500 (en överraskning, jag trodde det skulle vara mer än 2000)
Hyra: 3000
Månadskort: 1200 (kommer förmodligen försvinna när det är varmare ute)
Kläder: 1100 (ovanligt mycket i februari)

Sen lite övriga småutgifter för några hundralappar, totalt spenderade vi 7000 kronor i februari och hade 78000 i inkomster efter skatt så i februari lyckades vi spara hela 71000 kronor! En klart bra månad!

Kan vi spara ännu mer då? Nja, nu har vi nått en nivå som vi kan stå ut med utan problem och skulle vi spara mer så skulle vi få behöva cykla året runt och det har ingen av oss lust med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

FAntastiskt!
LR

Snåljåp sa...

Fast den här månaden var lite speciell då jag bytt jobb och fick dubbla löner plus slutlönen från mitt gamla jobb. Så det blev en hel del.