tisdag 6 mars 2007

Lägenhet eller inte...

Ibland funderar vi på att bo kvar där vi bor nu (en etta som vi hyr) och spara så mycket pengar som möjligt istället. För nån sekund låter det lite lockande men så kommer jag tillbaks till verkligheten igen och tänker att det ju inte alls är hur jag vill leva mitt liv. Jag vill ha en stor och fin lägenhet att bo i där jag kan breda ut mig och mina saker (förlåt, oss och våra saker). Givetvis tänker vi även i fortsättningen spara hårt men det finns vissa gränser, annars kunde vi lika gärna bo i en koja i skogen och äta mossa och ekorrar.

Bra mat (men billig) och en schysst lägenhet (men inte lyxig) där vi får plats vill jag ha. Bil, dyr tv, allt sånt skräp hamnar längst ner på listan. Även bio- och restaurangbesök och liknande kommer bortprioriteras även i fortsättningen. Däremot lär vi kosta på oss att resa utomlands en gång per år och det kostar ju en hel del faktiskt.

Inga kommentarer: