söndag 1 april 2007

Månadsrapport

Den här månaden gick det inte lika bra som förra (Månadsrapport för februari). Handpenningen på lägenheten var 100000 kronor och det betalade vi i förra veckan. Om vi skulle ångra oss så kan vi få tillbaks 80000 men förhoppningsvis behöver vi inte göra det.
Om priserna på lägenheten skulle gå ner väldigt mycket så skulle vi dock tjäna på att ångra oss och sen köpa en annan istället, eftersom priset på vår lägenhet redan är bestämt men vi betalar i mitten av nästa år.

I övrigt var det en hel del utgifter utöver det vanliga som till exempel några domäner som behövde förnyas, och skolböcker till mig. Annars har vi levt så snålt vi kunnat som vanligt.

Inkomsterna blev knappt 45000 efter skatt för mars månad, och utgifterna ca 8500 utöver de 100000 för lägenheten. Vi förlorar tjugo tusen om vi ångrar oss så när jag räknar ihop våra tillgångar nu så räknar jag med att 80000 är en tillgång av de pengarna.

Isåfall ökade våra tillgångar med ca 16000 i mars och vi har nu totalt strax under 400000 kronor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

45´ efter skatt! Bör nog inte vara något problem för dig/er att bli rika. Får man fråga vad du/ni jobbar med?

Snåljåp sa...

Jag är "bara" montör och sambon jobbar med marknadsföring på nätet och det är hon som tjänar två tredjedelar av alla pengar (dvs dubbelt så mycket som jag).
Det plus att vi bor en liten etta och dessutom snålar som tusan på allt gör att vi lyckas spara rätt mycket.