onsdag 28 februari 2007

Vill ha extrajobb!

Jag funderar ganska ofta på hur jag kan tjäna mer pengar. Jag har ingen vidare utbildning men håller på och jobbar på det, fast det kommer ta ganska lång tid eftersom jag gärna vill ha heltidsjobb samtidigt. Det tar säkert minst sex år innan jag kan få en kandidatexamen från universitetet och då har jag inte ens börjat än. Det hade varit enklare om jag läste på universitetet direkt efter gymnasiet men jag var grymt skoltrött och ville verkligen inte fortsätta plugga.

I alla fall så vill jag gärna tjäna mer pengar än jag gör nu. Tidigare har jag pratat om att importera lite småsaker och sälja men då gäller det förstås att hitta något som säljer bra med bra marginaler. Det är säkert inte så lätt som man kanske tror.

Det bästa på kort sikt är nog att försöka jobba så mycket övertid som möjligt. Jag har möjlighet till det ibland på jobbet och högsäsongen för oss brukar börja i mars och hålla på över sommaren. Jag planerar att jobba över 2-3 dagar i veckan och kör jag tre timmar extra blir det ca 24-36 timmar extra i månaden. Fast det är ganska jobbigt att jobba över och det sliter mycket på kroppen. För ett tag sen jobbade jag 7-20 tre dagar i rad och efter det kände jag mig ganska utmattad och lite småsjuk. Varannan dag skulle funka bättre i längden.

Inga kommentarer: