torsdag 1 februari 2007

Börsen kommer snart krascha

Det sägs att när taxichaufförer och hårfrisörer börjar snacka aktier så är det dags att sälja. Det stämmer säkert, men ett säkrare tips är när jag börjar snacka aktier så kraschar börsen fullständigt. Förra gången jag började bli intresserad av aktier var kring år 2000, dvs högst uppe på toppen av IT-bubblan. Som tur var förlorade jag inte så mycket pengar.

Nu är det dags igen, jag har köpt lite fonder och jag räknar med att allting kraschar vilken dag som helst. Fast den här gången ska jag vara beredd när vi är nere på botten och satsa allt jag har då.

Antagligen kommer det dock bli så här: Raset kommer inte på flera månader trots att jag köpt fonder. Jag bygger då upp lite självförtroende och satsar allt. Dagen efter det kraschar börsen.

Jag kommer skriva här när jag går in med allt jag äger och har, för att liksom varna er andra lite.

Inga kommentarer: