fredag 2 februari 2007

Sugen på att starta företag

Jag har länge varit sugen på att starta ett företag. Det som är mest troligt är att jag startar en liten webshop och säljer saker. Jag har hyfsat långt framskridna planer och har till och med beställt ett parti prylar som jag hoppas kunna sälja med förtjänst. Först tänkte jag kolla av marknaden lite, sälja det på Tradera eller Blocket först för att se vad folk är beredda att betala helt enkelt. Jag vill heller inte starta upp något riktigt utan att ha ett rejält sortiment och lager osv.

Jag har haft ett företag tidigare tillsammans med en kompis, men då avvecklade vi det innan vi ens hunnit starta då min kompis valde att börja plugga på universitetet istället och tappade intresset helt.

Mitt problem nu är att jag har tusen idéer men sen händer inget mer. Jag skulle verkligen vilja börja beta av listan och faktiskt prestera något, eller i alla fall göra ett rejält försök. Webshop är nog en av de tråkigare idéerna men samtidigt enklaste så det blir det jag börjar med.

1 kommentar:

Buster29 sa...

Hej Snåljåpen,

Vet precis hur det känns. Har under åren haft ett antal, i mina ögon fantastiska idéer som bara runnit ut i sanden, men nu står jag där igen med i det stora hela samma idé som dig, webbshop.

Mvh Cliff