lördag 10 februari 2007

Spartips för den riktigt snåle

Det här är väl kanske inget spartips utan mer ett tjäna-pengar-tips. En kompis till mig som tidigare jobbade som fastighetsskötare berättade hur han brukade tjäna lite extrapengar. Varje vecka gick han ner till tvättstugan i huset och kollade bakom maskinerna där vattnet rinner ut. Där samlas en massa ludd och kladd och annat som faller ur fickorna på kläderna. Han samlade alla pengar i en burk och sa att det blev en betydande summa efter ett par år.


När jag hörde det tyckte jag det var ungefär i samma klass som att gå och leta tomburkar i papperskorgar, men nästa morgon gick jag faktiskt till tvättstugan för att kolla, tidigt som tusan för att vara säker på att ingen var där. 22.50 hittade jag! Efter det har jag varit där två gånger till med ett par veckors mellanrum men har bara hittat enstaka kronor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla sätt är bra utom dom dåliga.

Många bäckar små....

Tja...