fredag 9 februari 2007

Sugen på ett extrajobb

Jag jobbar måndag till fredag, 7-16 varje dag och har rätt låg lön. Jag funderar på att leta efter ett extrajobb, kanske ett par kvällar i veckan eller varje lördag eller så. Jag har chansen att jobba övertid lite då och då på mitt jobb och det är ju välkommet, men det är ganska säsongsberoende och nu har det inte blivit nån övertid på ett par månader.

Tidigare jobbade jag lite som tidningsbud men det gick inte så bra att kombinera med mitt dagjobb, jag kom försent alltför ofta, så jag fick sluta. Lite synd faktiskt för det tyckte jag var ett rätt skönt jobb.

Jag försöker även tjäna lite extrapengar på olika websidor, men det går inte så bra som jag önskar. Nu drar jag stadigt in ca 500 kronor i månaden och med tanke på tiden jag lägger ner så är det inte många kronor i timmen. Det vore kul att lyckas med någon kul sida som kan dra in tio gånger så mycket utan för mycket jobb.

Inga kommentarer: