fredag 4 maj 2007

Mycket helgdagar nu

Våren är skön, mycket ledighet! Förra året fick jag timlön och avskydde helgdagarna eftersom det innebar färre timmar och mindre pengar. Jag minns speciellt en gång, en väldigt varm fredag när företaget beslutade att stänga två timmar tidigare och även bjöd på glass. Alla var glada men jag satt där och tänkte på att den glassen kostade mig 250 kronor. :)

Nu har jag fast månadslön och får samma summa oavsett helgdagar och det är rätt skönt.

En ledig dag gör hela veckan till en barnlek, tiden bara rusar förbi och sen är det helg igen. Men efter midsommar är nästa lediga dag först på julafton tror jag och det känns ju lite orättvist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

en sak som skulle vara kul o se är hur en typvecka för dig och din sambo ser ut i matväg?

försöker själv spara in där så skulle vara kul att se tycker jag.

Snåljåp sa...

Jag ska försöka komma ihåg att skriva upp precis allt vi äter under en hel vecka och sen redovisa i bloggen. Det vore även intressant för oss själva, för nu vet vi egentligen bara hur mycket det kostar när vi räknar ihop i slutet av månaden. Det vore kul att veta exakt hur mycket en middag egentligen kostar.