lördag 26 maj 2007

Fonderna har gått ganska bra

Jag har ju tänkt ha alla pengarna främst på banken det närmsta året för att inte riskera något stort ras. Men i februari köpte jag ändå lite fonder bara för skojs skull, det är ju kul att se hur det har gått från dag till dag.

Jag köpte för totalt 27 tusen. Hittills i år är det Kina som har gått bäst med en ökning på 11,6%. Indien har gått upp 9% och de två svenska fonderna (Spiltan aktiefond Sverige samt Aktiva ägare har gått upp 3,7 respektive 6,2%.

Totalt har fonderna stigit i värde med 10,2%, från 27000 till 29750. Det började dock med ett fall på ca 6% eller så, så om jag hade väntat med mina inköp en månad så hade jag haft ett mycket bättre resultat nu. Men eftersom det är svårt att se in i framtiden får man nog försöka bortse från sånt.

Inga kommentarer: