söndag 13 maj 2007

Man borde vänta in ett ras

Egentligen borde man se till att ha en massa kontanter liggandes och sen vänta på Den Stora Bostadskraschen. Om det nu kommer någon sådan igen men det gör det säkert. Då köper man den dyraste lägenheten man har råd med och väntar in de goda tiderna igen.

Nu är det väl ganska svårt att som privatperson planera för en sån händelse eftersom det kräver att man har rätt mycket pengar på banken som ligger och väntar (för att slippa låna till extrem ränta). Mest sånt som jag brukar ligga och fantisera om innan jag med ett leende somnar in på kvällarna.

1 kommentar:

Admin sa...

Det är lite min strategi egentligen. Jag har inget problem med att bo kvar i hyreslägenheten i tio-femton år, den är prisvärd. Men medan jag/vi bor här kan vi spara en massa pengar och om prisraset kommer passar vi på. Jag betalar under 3000:- i hyra idag, för en halv trea. Har svårt att tro att jag skulle komma billigare undan om vi hade borätt även om vi bara betalade räntan och månadsavgiften.