onsdag 16 maj 2007

Aktier

Jag skulle vilja lära mig mer om aktier. I fortsättningen känns det som om aktier är det logiska att investera i, det är nog bra dumt att ha en massa pengar på lönekontot om man inte vet att man ska använda pengarna väldigt snart.

Förra gången jag var intresserad av aktier var 1999-2000 och alla vet väl hur det gick då. Givetvis klev jag på på toppen och åkte med i full fart neråt. Som tur var höll jag mig inte kvar så länge men förlust blev det i alla fall och det lilla aktieintresset jag hade försvann snabbt. Nu har det poppat upp igen men den här gången skulle jag vilja lära mig lite mer så jag kan lägga lite tanke bakom aktieköpen.

Samtidigt tycker jag att aktier är ganska tråkigt. Eller snarare hela aktiemarknaden, börsen, som baserar sina affärer på förväntningar och rykten snarare än fakta. Men det kanske är det som är tjusningen med det hela.

Inga kommentarer: