fredag 18 maj 2007

En van snåljåp

Jag har vant mig vid att inte konsumera alls och tänker faktiskt mer och mer sällan på det. Det borde finnas en massa grejer jag längtar efter att köpa men det gör det inte. Jag känner mig väldigt målmedveten.

Det jag borde köpa, även om jag inte vill, är mer minne till datorn. Den är olidligt slö ibland och det beror på minnesbrist. Det köper jag kanske i samband med att jag köper ny skärm. Den gamla håller på att gå sönder och när den väl gör det så köper jag en ny direkt. Skärmar brukar man ju ha ganska länge så där tänker jag inte snåla alltför mycket. Min nuvarande är tio år gammal.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du nöjer dig med en gammaldags "tjock" skärm (CRT) så brukar folk slänga dom efter en nuförtiden, alla ska ha platta TFT-skärmar bara. Själv hade jag flera 21" över som jag gav bort eller sålde för typ 300:- per styck i vintras. Så kolla på typ tradera så ska du se!