torsdag 28 juni 2007

Ännu mer extrajobb?

Jag funderar till och med på att kontakta ytterligare något bemanningsföretag för att kunna få full täckning så att säga... som student brukar man ju inte ha krav på sig att jobba så att ha flera att välja på är nog smart. Pluggandet blir det som får bestämma tiderna för när jag kan jobba helt enkelt.

Därmed inte sagt att jag tänker jobba ihjäl mig. Jag har en känsla av att mitt ordinarie jobb inte riktigt gillar mina tankar om att jobba halvtid, och jag tror inte ens dom behöver ge mig den möjligheten. Eller? Även om jag skulle bli helt studieledig därifrån så är jag inte orolig, det finns gott om jobb nu verkar det som.

6 kommentarer:

Stefan sa...

Se till att kolla igenom dina avtal med bemanningsföretaget så att du får jobba för flera. Står i mitt kontrakt att jag inte får jobba för något annat.

Snåljåp sa...

Ahh, det har jag inte tänkt på. Tack för tipset! Dumt att göra ett sånt misstag.

Snåljåp sa...

Jag kollade igenom kontraktet en gång till men kunde inte hitta någon sådan begränsning. Fast det betyder ju inte att inte andra har det så det kan vara kört i alla fall.

Anonym sa...

Sen är du säkert medveten om att än så länge får du bara tjäna upp till en viss summa per år om du ska låna till studier för att inte bli återbetalningsskyldig. Men jag förmodar att du inte ska låna ngt utan bara ta studiebidraget så det borde inte bekymra dig.
LR

Snåljåp sa...

Jag tänker inte låna och kommer nog jobba så pass mycket att jag kommer över gränsen i alla fall. Då får jag väl inte ens studiebidrag? Fast det bekymrar mig inte. Jag gillar att tjäna pengar men bidrag klarar jag mig gärna utan om jag kan.

Anonym sa...

Studiebidraget påverkas inte vad jag vet av hur mkt du tjänar. Studiebidraget är ju bara att tacka och ta emot. Du kommer att betala (och redan har betalat) en massa skatt.