fredag 29 juni 2007

Jobbigt med anställningsintervju

Inte för att jag ska gå på någon anställningsintervju nu men jag kom att tänka på det när jag skrev förra inlägget. Det är bland det jobbigaste jag vet. Anledningen till det har nog varit att jag alltid varit arbetslös när jag varit på intervju så väldigt mycket har stått på spel.

I mitt liv har jag varit på 7 anställningsintervjuer och jag har fått 5 av dom jobben. Ganska bra resultat! Den allra första var när jag var 19 år och nyligen hoppat av skolan. Jag blev intervjuad av tre stycken från företaget och jag var väldigt nervös. Jag gjorde säkert inget vidare intryck för jag fick inte jobbet (som var en praktikplats på några månader).

Den andra jag sumpade var för ca ett och ett halvt år sen och då föll det på att jag inte hade något intyg på den kompetensen jag påstod att jag hade och som behövdes för jobbet.

Att gå på anställningsintervju när man redan har ett fast jobb är nog en helt annan grej skulle jag tro. Då är det inte helt världen om man misslyckas för då har man ju ett jobb att gå tillbaks till.

Usch, blir nervös bara av att tänka på det...

Inga kommentarer: