onsdag 4 april 2007

Väntan känns olidlig

Det går knappt att förstå hur lång tid det är kvar tills vi får flytta in i nya lägenheten. Det är sisådär 460 dagar fram till juli nästa år men det lär säkert bli förseningar så det kanske är 500 dagar kvar tills vi får flytta in!

Värre är att vi kanske måste flytta härifrån snart också. Vi bor i ett studentrum men ingen av oss har tagit några poäng på över ett år och då får man inte bo här. Nu är det dags att bevisa att man fortfarande är student och eftersom vi inte är det så blir det ganska svårt. Det känns ganska jobbigt eftersom vi lär få flytta till nån andrahandslägenhet.

2 kommentarer:

Olof Ekman sa...

Tja!

Läs gärna min blogg, behöver svar på en den frågor som jag är övertygad om att du kan svara på!

http://megabytet.blogspot.com/

Tack!

PS. Det är ingen kritik.

Snåljåp sa...

Jag hittade inte var man kommenterade i din blogg så jag svarar här. Vi sparar i första hand för att vi ska köpa en lägenhet. Det är inte så lockande att ha flera miljoner i lån när räntorna är på väg uppåt och vem vet hur det kommer se ut i framtiden.

Ett annat mål är att bli ekonomiskt oberoende, det vill säga att kunna leva av sin förmögenhet enbart och inte behöva jobba åt någon annan mer. Fast för att det ska lyckas så har jag nog tänkt att något av mina projekt ska lyckas i framtiden så jag tjänar lite mer än en vanlig lön. Det tar lite väl lång tid om man bara har ett "vanligt" jobb även om börsen är samarbetsvillig.