måndag 9 april 2007

Dålig reklam på sidan

Jag har sett att det ibland dyker upp reklam för dyra sms- och telefonlån på sidan och det är ju precis tvärtom mot vad jag står för. Det går att spärra vissa annonser från att visas och så fort jag får se dom själv så hamnar dom i "svarta listan". Tro bara inte att det är jag som vill att ni ska ta lån till 1000% ränta bara för att det finns reklam för sånt på sidan... jag övervägde ett tag att ta bort reklamen helt men det är kul med lite extra inkomst även om det är småpengar.

Påskhelgen har varit ganska lugn. Vi har varit bortresta men jag har mest vilat. Jag brukar bli väldigt seg och trött när jag är ledig, kroppen behöver nog verkligen vila upp sig för det är ganska tungt på jobbet. Det är inte stressigt och så, men grejerna vi sysslar med väger en del och även om vi har lyfthjälpmedel så tar det en del på krafterna ändå.

Mina studier för denna gång börjar närma sig slutet och nu är det värre än någonsin. Jag tvivlar på om jag över huvud taget kan bli godkänd på Svenska B, det är så grymt jobbiga uppgifter. Förhoppningsvis går det bra, men denna vecka har jag extremt mycket att göra och dessutom behöver jag helst jobba över en del också.

Skönt med ännu en kort vecka dock.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag delar din uppfattning helt, och har publicerat min filtreringslista på min egen blogg. Du hittar den senaste uppdateringen här och där finns även en länk till den ursprungliga.

Har på senare dagar också börjat filtrera bort tvivelaktiga inkomstkällor, pyramidspel och liknande, fast har inte publicerat min lista sen dess.

Snåljåp sa...

Tack för tipset och listan! Jag ska kopiera den rakt av och förhoppningsvis försvinner den dåliga reklamen för ett tag.