torsdag 8 juli 2010

Semestertider

Nu är det skönt väder ute om dagarna och jag tänkte faktiskt passa på att ta lite ledigt. Vi åker söderut till varmare breddgrader (15 mil söderut i alla fall) och tar det lugnt i en stuga vi hyrt. Jag planerar inte att göra annat än att bada, fiska och vila i allmänhet. Jag jobbar i princip 7-22 varje dag och det tar på krafterna även om den delen av jobbet som jag gör hemma förstås är extremt mycket roligare.

Någon dag när jag är hemma igen tänkte jag gå ner i källaren och städa i förrådet. Det är fullt med bråte där och jag tänkte gå igenom allting och antingen kasta, sälja eller börja använda. Egentligen borde jag inte spara nånting, för det som ligger där nere är sånt jag inte saknat på flera år i alla fall.

Dessutom måste jag fixa en grej på bilen innan besiktningen. Hoppas jag inte kommer på fler uppgifter än så.

1 kommentar:

Ekonomibloggar sa...

Hej! Precis som du skrev i förra inlägget så funderar jag också på att börja föra bok igen...

jag har lagt till dig i min realtidsuppdaterade blogglista, jag hoppas att du inte har ngt emot det! :)