onsdag 28 juli 2010

Kanske söka nytt jobb trots allt

Även om jag har som mål att vara egenföretagare på heltid och bara jobba åt mig själv, så har jag inte känns någon press över att söka något nytt och bättre jobb. Jag jobbar kvar i min gamla fabrik och gör tråkiga monteringsjobb mest hela dagarna.

Det jag brukar dra till med som svepskäl för att inte behöva söka nytt jobb är att det tar ganska mycket på krafterna att börja på ett nytt jobb och jag har ju ändå tänkt att jobba åt mig själv inom kort. Så har jag tänkt i ett par år nu.

Egentligen borde jag tänka som så att under tiden jag väntar på att bli egen så borde jag byta jobb till något som är mer relevant för mitt eget företag. Att stå och montera whatever hela dagarna hjälper mig ingenting i mitt företag. Tänk om jag istället skulle jobba med något som liknar det jag sysslar med i mitt företag, då skulle jag kunna lära mig bra saker i 8 timmar varje dag och sen komma hem och testa min kunskap i praktiken.

Jag kan inte se några nackdelar med att göra så, förutom att det är jobbigt att söka jobb, gå på intervju och börja nytt jobb.

3 kommentarer:

Jonas sa...

little bit uncomfortable now, very comfortable later! tänk över det citatet!

Snåljåp sa...

I det här fallet är det ganska träffande faktiskt!

Fri som fan sa...

Jag jobbade på ett mer eller meningslöst jobb i ca 6 år och först efter jag slutat där förstod jag att jag borde slutat långt tidigare!