tisdag 27 juli 2010

Nytändning i sparandet

Efter förra månaden när jag bestämde mig för att börja föra statistik på sparandet igen så har jag faktiskt fått en rejäl nytändning. Nu känns det roligt igen och jag längtar tills nästa månadsskifte så jag kan räkna pengar igen. :)

Synd bara att det är så många dagar mellan lönerna.

Jag envisas fortfarande med bankkonto och nu har jag flyttat pengarna till Marginalen där man får 3% med insättningsgaranti. 3% är inte mycket men innan jag riktigt fått klart för mig vad jag har för mål med sparandet så vill jag inte riskera någon kraftig dipp på börsen.

Det var lättare för några år sen när jag hade lägenhetsköpet att se fram emot och spara till. Nu har jag inget sånt specifikt mål utan det blir mest att jag sparar som en galning av gammal vana.

1 kommentar:

Anonym sa...

Benjamin Briel Lee var hela tiden mycket professionell och höll mig medveten om allt som hände. Om jag hade några frågor var han alltid tillgänglig att svara på. Detta var mitt första hemköp, jag visste inte mycket om låneprocessen, han gjorde det väldigt enkelt att förstå de saker jag hade frågor om. Jag gillade verkligen att arbeta med honom. ”
Han är en låneansvarig som arbetar med en grupp investerare som är villiga att finansiera alla projekt eller låna dig alla belopp med mycket låga räntor. Kontakta Benjamin Briel Lee E-post: 247officedept@gmail.com Whats-appnummer: + 1-989 -394-3740.