torsdag 22 juli 2010

Nog med vila nu

Åter till vardagen. En vecka gör nog varken till eller från, men det är förstås skönt att vara ledig. Jag var i och för sig "tvungen" att lägga 10 minuter per dag på lite kundkontakt men resten av tiden var det bara bad och vila.

Jag gillar att mitt företag har börjat omsätta lite mer pengar nu. Det börjar likna nåt helt enkelt! Mer och mer börjar det kännas som att det äntligen har kommit igång och att allt slit kanske kommer att löna sig.

Sommaren är lågsäsong för min bransch har jag märkt. Så är det väl för de allra flesta kan jag tänka mig. Juli var förra årets sämsta månad och det verkar även bli dåligt denna juli. Dock fyra gånger bättre än förra.

Så här ser omsättningen ut för det senaste året:



Rätt kasst fram till mars i år. Då satte det fart tack vare lite marknadsföring och dippen nu räknar jag med beror på sommaren. Det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig i höst.

Även om det ser ut som hyfsade pengar så är det förstås inte tillräckligt för att leva på. Omkostnader och skatt gör att jag nog måste upp i det dubbla av de senaste månadernas genomsnitt för att det ska funka. Jag tänkte komma dit nästa år och har några riktigt bra planer för hur jag ska lyckas.

Inga kommentarer: