måndag 21 januari 2008

Nedräkningen har börjat..

Om sisådär fem månader kommer hela vår sköna förmögenhet att försvinna och det kommer stå ett sjusiffrigt belopp efter Skuld: där uppe till höger...

Det känns lite trist när man tänker på siffrorna givetvis, men ändå är det väldigt roligt eftersom vi kommer att ha sparat ihop en miljon på två år och behöver inte ta så vansinnigt mycket lån som annars.

Bloggen kommer antagligen ta en ny vändning då, när jag inte behöver placera pengarna så bombsäkert (att ha 800000 på banken känns ärligt talat ganska trist) och köpa lite roliga aktier istället. Jag är inte speciellt aktieintresserad dock. Jag har försökt bli det tidigare men aldrig fastnat. Nu är det dock annorlunda då vi kommer att ha betydligt mer pengar över att leka med varje månad och det känns mer meningsfullt.

Nya boendet kommer säkert öka våra kostnader med tio tusen per månad men det är sånt man får ta. Nu bor och lever vi extremt billigt och ingen av oss trivs speciellt bra med det. Det snåla livet är okej men två vuxna människor i ett litet studentrum är inte bra på något sätt.

Jag gillar att spara och jag älskar att vara ekonomisk!

2 kommentarer:

Dexter sa...

Sedan jag flyttade till egen lägenhet så har jag känt mig rikare än någonsin. Frågan är om det är att man trivs med det liv man har som gör att man ser saker mer positivt. Hoppas att ert nya boende kommer fylla er med samma känslor.

Snåljåp sa...

Jag har i och för sig bott i "riktiga" lägenheter tidigare, så jag vet vad du menar. Det känns bra mycket bättre än att bo hemma hos föräldrarna eller i ett trångt studentrum.