söndag 6 januari 2008

Bil igen

Förut har jag alltid haft bil och kunde inte klara mig utan. Nu var det tre år sen jag sålde den senaste och det har gått ganska bra sen dess. Jag tror inte jag vill köpa någon bil förrän tidigast när vi får barn nån gång i framtiden och inte ens då är det väl helt nödvändigt. En egen bil kostar oftast flera tusen i månaden och givetvis så använder man bilen oftare om man har en hemma, det säger sig självt. Det kostar 300 spänn plus bensin att hyra en liten bil. Man kan säkert hyra en bil en dag i veckan och ändå komma billigare undan än om man äger en bil själv. Om man nu måste ha en bil alls vill säga.

Jag kom att tänka på detta igen då en våg av bilintresse just sköljts över mig. Jag har kollat annonser på blocket osv... Men jag ska inte köpa, lovar!

4 kommentarer:

Fredrik Persson sa...

Ett ord; flakmoppe! (Jodå, räkna på det!)

Anonym sa...

Fy fan vad avis jag är på att ni klarar er utan bil. Vi har två som säkert tillsammans kostar ca 10 000 i månaden i värdemionskning, försäkring bränsle. Tyvärr har jag 7 mil till jobbet i kombination med barn.

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
ja, den va ju fin(bilen på bilden)
men den kommer du nog inte så långt med tyvärr.
starkt att klara er utan bil.

Snåljåp sa...

Jag misstänker att vi inte kan klara oss utan bil samma dag som vi köper en. När man väl har bil kan man inte fatta att man klarade sig utan innan. Nu lägger jag ca 2,5 timmar om dagen på att ta mig till och från jobbet, det skulle jag kunna få ner till 50 minuter med bil.

Moppe kör jag på sommaren och det är bra. Flakmoppe kanske vore nåt, men då skulle jag känna mig lite väl snål tror jag.