onsdag 5 september 2007

Spänningen avtar

Vi har sparat pengar i ca 14 månader nu och jag blir inte riktigt lika imponerad av att se pengarna växa som jag blev i början. Det har helt enkelt blivit rutin, en del av vardagen. Om det är bra eller dåligt vet jag inte, men det är i alla fall skönt att jag inte är sugen på att göra mig av med mina pengar på onödiga saker.

I början blev jag ibland till och med lite irriterad över att andra människor slösade bort sina pengar. Nu bryr jag mig inte längre. Alla har sina intressen och man får väl hoppas att alla gör det de blir glada av.

Fast jag måste erkänna att jag fortfarande blir lite frestad att ställa mig och skrika på alla som står och köar i Pressbyrån för att få köpa en halvliter vatten för 17 spänn... :)

3 kommentarer:

Christian D. sa...

Det är väl ett positivt tecken, att det inte är så speciellt längre? Då kanske det går automatiskt, och ni behöver inte längre anstränga er som i början.

Jag har precis börjat, så för mig är det väldigt "spännande" och kul att lägga undan pengar, räkna ut när jag blir ekonomiskt oberoende och så vidare. Och det är nog nödvändigt med det i början, för att orka fortsätta med förändringen.

tinajo sa...

Hihi, jag ser fram emot den dagen då jag inte räknar varje hundralapp! Känns som att det är ett bra tag dit, men jag är säker på att den tiden kommer - förr eller senare... :-)

Anonym sa...

Har just påbörjat min bana med att göra av med de pengar jag sparat ihop under livet........skulle kunna unna mig en flaska vatten för 17 kronor, men gör det inte. Har ju vattenkranen i närheten.