lördag 6 oktober 2007

Trögt i starten

Nu har skolan varit igång ett tag fast jag har inte riktigt kommit in i det känner jag. Jobbet tar fortfarande mest tid och jag pluggar väldigt lite på kvällarna, trots att jag nog behöver det då en del grejer är nytt för mig. Jag tror det krävs en tenta så att jag börjar förstå allvaret i det hela.

Förra veckan jobbade jag 32 timmar och det är ju ganska mycket för en heltidsstudent. :)

Det har ännu inte börjat synas på lönen för jag har komptid och dylikt att ta ut. Snart tar den slut och då får jag löneavdrag istället.

Jag har märkt att jag föredrar att jobba på förmiddagen och ha föreläsningar på eftermiddagen, för jag brukar bli ganska trött efter föreläsningarna och då känns det skönt att vara klar för dagen när den är slut och bara åka hem och ta det lugnt. Om jag har föreläsning på förmiddagen så är jag helt slut sen på jobbet resten av dagen.

På kvällarna har jag ganska lite tid över har jag märkt, även om vi egentligen inte gör nånting speciellt.

Bara att ”umgås” tar en massa tid som jag inte ens har funderat över förut. Vi kommer hem vid 17-tiden. Lagar mat och äter fram till 18. Vilar nån halvtimme kanske, och sen går vi eventuellt iväg och handlar eller bara promenerar omkring lite. Då är klockan 20 när vi kommer tillbaks och dagen är nästan slut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
dagen nästan slut vid 20.00? skämtar du eller?

Snåljåp sa...

Jag går upp vid 5 på morgnarna för att jobba så jag sover helst inte senare än 22. Ett par timmar är inte mycket och det brukar ta emot att börja plugga då.

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
kom på att det är nog jag som har väldigt oregelbundna tider...
går upp vid 09.00 och går och lägger mig runt 04.00 på natten, dvs jag sover cirka 5 timmar,men mer på helgerna förstås.