söndag 7 oktober 2007

Programmeringsprojektet

Jag har faktiskt anlitat en programmerare i Pakistan för att jobba lite med ett av mina projekt. Det är en av de allra enklaste idéerna och är dessutom för en väldigt smal målgrupp, så det kommer nog inte göra mig speciellt rik. Jag har räknat lite på det och tror det är osannolikt att siten ens har betalat sig själv inom ett år (registeringsavgift för domänen och kostnaden för programmeraren, ca fyra tusen). Det låter kanske lite galet, men jag har själv saknat en sån här tjänst länge och kommer antagligen bli den största användaren av siten.

Dessutom ska det bli kul att se hur det funkar att jobba med programmerare från låglöneländer. Vi använder en så kallad escrow-tjänst vilket innebär att pengarna finns hos en mellanhand tills jag godkänt arbetet. Så det känns ändå förhållandevis säkert.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för typ av projekt? :)

Mitt ljuva Hem sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Christian D. sa...

Jag har använt Rent-A-Coder och lejt ut programmering utomlands flera gånger. Det brukar fungera bra, men det kan vara svårt med kommunikationen.

Just nu har jag en lankes som gör en webbplats åt mig. Det är betydligt billigare än om jag själv skulle göra det.

Mitt ljuva Hem sa...

tips på bra fonder i min blogg...

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
men du...

kika in på loopia.se istället och skaffa dig en egen domän där...kostar 137,50kr för ett år.