fredag 31 augusti 2007

Första veckan avklarad

Första veckan i skolan och jag har jobbat ca 78% av full tid trots att jag gått på alla föreläsningarna. Jag har ju i och för sig inte pluggat nåt alls än, men jag menar att det finns tid att ta av fortfarande och ändå vara på en acceptabelt hög nivå.

För att få ut motsvarande fullt studiemedel så räcker det att jag jobbar 46% med nuvarande lön, drygt 18 timmar i veckan.

På söndag ska jag jobba lite extra dessutom.

Nu i början känns det ganska bra. Jag vet vad föreläsarna snackar om och det har inte varit något nytt hittills, hehe. Men det är långt kvar (minst sagt) och jag lär få jobba stenhårt senare. Det ska bli kul! (tror jag)

En nackdel jag redan har märkt av är att det blir ett jäkla farande fram och tillbaks. Två dagar har jag varit på jobbet i två omgångar, dvs först jobbet, sen skolan och sen tillbaks till jobbet igen. Det ska jag inte fortsätta med, det tar för lång tid att åka. Speciellt på vintern när jag åker kollektivt och blir utsatt för SL:s konstanta förseningar och inställda avgångar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad jobbar du me ?

Snåljåp sa...

Jag är montör.