söndag 12 augusti 2007

Det programmeras för fullt

Jag funderar inte så mycket på sparandet just nu så jag har inte så mycket att skriva för tillfället.
Det känns lite skönt att ha sålt alla fonder nu i alla fall med tanke på hur mycket det har gått ner. Jag tror det kommer gå neråt ganska mycket men om det sker nu eller senare vet jag inte. Börsen kanske kommer återhämta sig inom några veckor men i vilket fall som helst lär det komma ett större ras inom ett år, om det inte är nu det börjar då.

Hoppas bara att priserna på bostadsrätter håller i sig hyfsat fram till köpet nästa sommar så vi inte behöver fundera över om vi betalar för mycket eller inte, eftersom priset redan är bestämt.

Det som håller tankarna borta från sparandet är mitt programmeringsprojekt jag har skrivit om tidigare. All ledig tid lägger jag på det och jag har faktiskt gjort stora framsteg. Jag räknar faktiskt med att kunna bli "klar" om ett par veckor. Efter det återstår mest att göra en snygg design till siten och sånt är jag väldigt dålig på.

Just det här projektet började jag fundera på för tre år sen. Nu när jag märker att jag faktiskt kan genomföra det själv så ångrar jag lite att jag inte började tidigare. Jag har letat efter färdiga system som jag skulle kunna ha använt till det utan att hittat något. För över ett år sen kontaktade jag en programmerare jag känner lite och berättade om mitt projekt och han sa mest "Oj, det låter komplicerat att göra". Nu vet jag att det inte är speciellt komplicerat. Det var väl mest jag som trodde det så jag förklarade alldeles för krångligt.

1 kommentar:

Underbara framtid! sa...

Härligt att de går bra för dig med ditt projekt! Själv har jag 100 ideér men jobbar mest med att försöka få tummen ur...det går väl framåt för mig också, men det känns som det kommer ta tid.

För min del är det väl designen som är den starka sidan, programmeringen lite värre...