söndag 4 juli 2010

Dags att börja föra bok igen

När jag började spara för några år sen så skrev jag ner precis alla inköp och utgifter så jag hade stenkoll på ekonomin varje månad. Efterhand som jag kom in i sparandet mer och mer så insåg jag att jag inte behövde föra kassabok längre eftersom jag hade tillräckligt mycket disciplin även utan att behöva notera allt.

Nu ångrar jag mig lite dock, eftersom jag har svårt att gå tillbaks och se efter exakt hur mycket vi har lyckats spara till exempel det senaste året.

Därför har jag bestämt mig för att börja igen. Ingen detaljerad kassabok över alla inköp, utan bara en enkel notering över alla kontosaldon vid varje månadsskifte. På så sätt kan jag följa utvecklingen mycket lättare.

Om ett par månader kommer jag ha fina grafer att trötta ut alla er besökare med.

Inga kommentarer: