tag:blogger.com,1999:blog-1037150986732610888.post5470524430946658882..comments2023-07-04T13:28:24.056+02:00Comments on Snåljåpens väg till rikedom: Hur snäll ska man vara mot sina kunder?Snåljåphttp://www.blogger.com/profile/10718848774587037927noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-1037150986732610888.post-90683110565862856382008-01-07T12:15:00.000+01:002008-01-07T12:15:00.000+01:00Man kan göra fel men ändå vara trevlig och bemötan...Man kan göra fel men ändå vara trevlig och bemötande, det brukar brgränsa skador mycket..:)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1037150986732610888.post-67604144118129952352008-01-03T08:18:00.000+01:002008-01-03T08:18:00.000+01:00Tack för alla tips!Det blir kanske lite genomskinl...Tack för alla tips!<BR/><BR/>Det blir kanske lite genomskinligt att komma så här i efteråt och erbjuda rabatt. <BR/><BR/>Fast det lutar nog åt det i alla fall, för att försöka begränsa skadan. Kunden kanske inte kommer att rekommendera oss till andra i alla fall, men förhoppningsvis så kommer dom inte varna 20 kompisar. :)Snåljåphttps://www.blogger.com/profile/10718848774587037927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1037150986732610888.post-63530659384023706252008-01-03T00:37:00.000+01:002008-01-03T00:37:00.000+01:00Såntdär kan vara väldigt inviduellt. Är det en ny ...Såntdär kan vara väldigt inviduellt. Är det en ny kund och man gör fel, så bör man på nåt sätt kompensera. Men det blir nog lite märkligt att komma nu i efterhand, om du inte ser en långsiktighet med denna kund.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1037150986732610888.post-23936123609348378122008-01-03T00:08:00.000+01:002008-01-03T00:08:00.000+01:00Självklart rabatt, tjänstebrancher som är konkurre...Självklart rabatt, tjänstebrancher som är konkurrensutsatta är ryktet nummer ett!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1037150986732610888.post-84929390989166027032008-01-02T21:59:00.000+01:002008-01-02T21:59:00.000+01:00jobbar med kundrelationer, hade gett rabatt eller ...jobbar med kundrelationer, hade gett rabatt eller kanske till och med frågat kund vad hans förslag på en bra kompesation är, beroende på vad det är för produkter man jobbar medAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1037150986732610888.post-21447860176716043842008-01-02T13:27:00.000+01:002008-01-02T13:27:00.000+01:00När jag själv har blivit erbjuden rabatt när jag h...När jag själv har blivit erbjuden rabatt när jag har varit missnöjd, har jag istället blivit nöjd! Det är som att köpa ett demo-ex i en butik. Visserligen använt, men riktigt billigt! :-)<BR/><BR/>Du kan tänka på det som ett tillfälle att köpa god PR när du ger rabatt eller pengarna tillbaka, inte att du förlorar pengar på affären.Christian D.https://www.blogger.com/profile/12943764404785809301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1037150986732610888.post-74075168561690753642008-01-02T12:10:00.000+01:002008-01-02T12:10:00.000+01:00Jag ger alltid rabatt på priset om felet beror på ...Jag ger alltid rabatt på priset om felet beror på mig. Eventuellt kan man kompensera med biobiljetter eller något annat om det handlar om smågrejer.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1037150986732610888.post-42089070877295932902008-01-02T10:40:00.000+01:002008-01-02T10:40:00.000+01:00Nöjda kunder är alltid A och O. Självklart bör du ...Nöjda kunder är alltid A och O. Självklart bör du komepensera din kund med något skoj.<BR/><BR/>Lite nyfiken på din verksamhet då jag inte riktigt förstår vad det är för typ av tjänster.Cristofferhttps://www.blogger.com/profile/13395280248477521069noreply@blogger.com